Hej

Har netup installeret CraftBot 2 printeren og røver USB print her kan jeg godt printe lizzard men når jeg prøver at printe Girafen printer den kun 2-4 mm op ad og så bliver Nozzel fuld og stopper med at printe.

Jeg bruger PLA og printer står til 220grader og pladen til 60grader

nogen der kan hjælpe. Det er de første print som vi foretager. Er der et Varmop program der skal køres eller lign.

pft
Lasse

December 27, 2017

Lasse Lasse
Beginner
4 posts

7 replies

Er dette eksempelfiler som fulgte med printeren? Kan du poste G-code-filen for Giraffen her?

Det er ikke noe spesielt program eller noe man skal kjøre på en ny printer, den skal fungere "out of the box". Temperaturene du bruker er helt OK, men PLA kan som oftes printes på litt lavere temperatur enn 220 grader. Det vanligste er å teste med 210 grader, og så eventuelt justere litt ned eller opp fra det, om nødvendig.

Når printeren stopper, hører du da klikkelyder fra extruderen? Hva har du gjort for å rengjøre extruderen igjen etterpå, når du sier den ble full?

December 27, 2017

mroek mroek
Revered
509 posts

Ja det er den der følger med på USB nøglen.

Den klikker men det er tandhjulet der trækker stoffet ned i nozzel som siger lyden det kan i skubbe mere derned.

ang rengøring, så fjerner jeg tandhjulet og varmer op til 260grader og skubber den lille nøgle igennem, har også havt nozzel fjernet for at få mere ud. og efter rengøring kunne den godt printe lizzard fra usb nøglen.

December 27, 2017

Lasse Lasse
Beginner
4 posts

Det kan jo tenkes at det er noe feil i den eksempelfilen, om du kan poste/dele de eksempelfilene, så kan jeg se på dem. USB-pennen som leveres med Craftbot er av dårlig kvalitet, så du bør skaffe deg en som er bedre.

Men det kan også være smart å prøve å printe noe annet, du må jo uansett begynne å slice ting selv. Om du vil, så kan jeg sende deg en fil av f.eks 3D Benchy som jeg har slicet med Simplify3D, så kan du se om den printer som den skal.

December 27, 2017

mroek mroek
Revered
509 posts

Du må gerne prøve at sende mig en anden fil.
lana (at) saether.dk

Tak

Jeg skal poste giraffen i morgen den ligger derhjemme :-)

December 27, 2017

Lasse Lasse
Beginner
4 posts

Har sendt deg en fil på mail, så kan du teste og se om den lar seg printe. :-)

December 27, 2017

mroek mroek
Revered
509 posts

Hej Igen

Godt nytår, Den tilsendte fil virker fint, og vi har kunne printe skibet uden problemer :-)

Tak for hjælpen.

Vi fandt ud af at spolen med PLA nogle gange sad fast bag på printeren der gjorde at den ikke printede rigtigt.

January 2, 2018

Lasse Lasse
Beginner
4 posts

Akkurat. Ja, dessverre er det noen spoler som er dårlig oppspolt, slik at filamentet mer eller mindre slår knute på seg når det blir dratt av spolen.

Den eneste produsenten av filment (som jeg har sett), som har perfekt oppspolt filament er Fillamentum. Der ser spolene slik ut:

CraftBot 2 Ny og har problemer

Men flott at du fant ut av problemet! :-)

January 2, 2018

mroek mroek
Revered
509 posts
To start a discussion or reply to a post please Login or Create an account.